یه نوجون سالم

این وبلاگ به منظور شرکت در جشنواره نوجوان سالم ساخته شده است.

یه نوجون سالم

این وبلاگ به منظور شرکت در جشنواره نوجوان سالم ساخته شده است.

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیم

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیم

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیم

اگر نوجوانی هستید که احساس افسردگی و زشت بودن می کنید یا زندگی برایتان خسته کننده و بی معنی است، این چگونه می تواند به شما کمک کند تا خودتان را تبدیل به یک نوجوان سالم و شاد کنید.

چگونه

1

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیمخودتان را دوست داشته باشید.
نمی توانید هیچ کاری انجام دهید، یا از هر چیزی لذت ببرید مگر اینکه اول خودتان را دوست داشته باشید. باید در درون خودتان اعتماد به نفس به دست بیاورید. یاد بگیرید که با عیب و نقص هایتان کنار بیایید چون آنها بخشی از وجود شما را تشکیل می دهند. به چیزهایی که در خودتان دوست دارید -هم روحی و هم جسمی- فکر کنید. سعی کنید از یوگا به عنوان یک راه برای تحت کنترل در آوردن شادی تان استفاده کنید.

2

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیماهداف خود را به عنوان یک نوجوان سالم و شاد مشخص کنید.
از چه چیز زندگی ناراضی هستید؟ چگونه می خواهید آن را تغییر دهید؟ می خواهید لاغرتر باشید؟ می خواهید فرد خوش مشرب تری باشید؟ می خواهید علم و دانش خود را افزایش دهید؟ باید قبل از هر چیز این سوالات را از خودتان بپرسید، بعد از آن راه دستیابی به آنها را پیدا کنید. تعیین اهداف در واقع به شما کمک می کند که به آنها برسید.

3

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیمورزش را شروع کنید.
جالب توجه است که ورزش چگونه می تواند دید شما به جهان را تغییر دهد. یک قدم زدن ساده در صبح یا سریع دویدن در پارک قبل از مدرسه می تواند تأثیر شگفت انگیزی بر طرز تفکر شما بگذارد. ورزش کردن در واقع باعث آزاد شدن اندروفین در بدن تان می شود و باعث می شود شادتر شوید. بنابراین پیاده روی می تواند افکار منفی را از سرتان بیرون کند! ورزشی را پیدا کنید که از انجام آن لذت می برید و از مقدار کم شروع کنید و ورزش را جزئی از برنامه روزانه تان کنید. لازم نیست دوی ماراتن انجام دهید! برای شروع، در اطراف محل سکونت خود چند روز در هفته پیاده روی کنید. هر دفعه زمان آن را بیشتر کنید. اگر ورزش های تیمی را دوست ندارید، سعی کنید فعالیت های فردی مثل یوگا، ایروبیک، پیلاتس، اسپینینگ، رقص، آهسته دویدن و … انجام دهید. می توانید کارهای کوچکی در روز انجام دهید که به سلامتی تان کمک کند:
– به جای آسانسور از پله استفاده کنید.
– برای طی مسیرهای کوتاه اگر دست تان سنگین نیست، به جای استفاده از وسایل نقلیه، پیاده روی کنید.
– به جای اینکه با اتوبوس به مدرسه بروید از دوچرخه استفاده کنید.

4

چگونه یک نوجوان سالم و شاد باشیمدر مورد رژیم غذایی خود فکر کنید.
یک نوجوان سالم و شاد روز را با یک صبحانه سالم و کامل شروع می کند و با یک وعده غذایی سالم آن را به پایان می برد.
– صبحانه: در صبحانه خود، به همراه کلسیم و فیبر، مقدار زیادی میوه بگنجانید. این یک شروع درخشان برای روزتان است.
– ناهار: اگر در مدرسه ناهار می خورید؛ خودتان را با ناهاری که از خانه برده اید، سیر کنید. برای اینکه در طول روز میان وعده نخورید، به مقدار کافی میوه و سبزیجات با خودتان ببرید. سالاد با یک غذای نانی و آب میوه بدون شکر، یک ناهار عالی است!
– شام: در این وعده غذایی باید به مقدار کافی پروتئین و سبزیجات داشته باشید. ماهی بخار پز شده و سبزیجات یک وعده غذایی واقعاً سالم و سرشار از مواد معدنی است. اما اگر گوشت یا ماهی نمی خورید، می توانید به جای گوشت چرخ کرده، از فلفل و قارچ و ذرت استفاده کنید.
– میان وعده: میوه، سبزیجات و آجیل بخورید. از خوردن غذاهای چرب فست فودی، چیپس، سیب زمینی سرخ کرده، بیسکوییت/شیرینی و شکلات خودداری کنید. می توانید هر از چند گاهی از این غذاهای ناسالم هم بدون احساس گناه، میل کنید اما بیشتر اوقات بهتر است یک میان وعده سالم بخورید!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.